No span! (Rustig rustig, geen zorgen) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maartje en Robbin - WaarBenJij.nu No span! (Rustig rustig, geen zorgen) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maartje en Robbin - WaarBenJij.nu

No span! (Rustig rustig, geen zorgen)

Door: Maartje en Robbin

Blijf op de hoogte en volg Maartje en Robbin

06 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Hierbij ons eerste verslagje:

We zouden eigenlijk om 11:15 uur vertrekken maar omdat in Suriname de luchtverkeersleiders aan het staken waren mochten we niet landen voor 16:00 uur. We zijn daarom pas om 12:15 uur de lucht in gegaan. Om 16:15 uur lokale tijd kwamen we aan in Suriname. We hadden al van veel mensen gehoord dat ze in Suriname het allemaal rustig aan deden, “No span”. Daar kwamen we gelijk achter toen we door de douane moesten. Met 450 man moesten we langs 2 balies. We hebben 2 uur in de rij moeten staan. Een oudere Surinaamse mevrouw die voor ons stond kwam er na een uur achter dat er een speciale rij was voor gehandicapten en 60+. Ze zei dat ze wel gewoon in de rij bleef staan omdat iedereen anders zou denken dat ze voor zou dringen en ze vond wachten niet erg. Wij wel, maar waren helaas te jong te jong voor die rij!

Eindelijk door de douane heen stonden onze koffers al klaar. We hoopte dat de man die ons van het vliegveld zou komen halen er nog zou staan nu we zoveel vertraging hadden gehad. Gelukkig zijn ze dit in Suriname gewend en stond hij keurig op ons te wachten. Hij zou ons met de auto naar het huisje brengen. Dit zou ongeveer een uurtje duren. Na een ‘korte’ rondleiding door Paramaribo kwamen we, 2 uur later, bij ons huis aan. De man en vrouw des huizes stonden al op ons te wachten. Ze hebben ons het huisje laten zien en hebben wat dingen over Suriname verteld. Uiteindelijk was het 21:00 uur voordat ze weg gingen en wij konden gaan slapen. We waren best moe van de reis en voor ons gevoel was het natuurlijk ook al 02.00 uur.

Gelukkig zijn we, ondanks de vertraging en het lange wachten, veilig en wel aangekomen in ons huisje.
Dan kan het echte avontuur nu beginnen!

Liefs Xx Maartje en Robbin

• 08 Oktober 2014 - 06:50

Nicole:

Ik ben fan! Gelukkig is alles (ondanks de vertraging) goed gegaan. Heelveel plezier daar meiden. Geniet van elke minuut die je daar bent! Dikke knuffel

• 08 Oktober 2014 - 08:40

Tante Esther:

goed om lezen dat jullie veilig zijn aangekomen, laat het grote avontuur dan nu maar beginnen! Xx

• 08 Oktober 2014 - 12:28

John Reinalda:

Dames, lekker van genieten. En doe het rustig aan :)

• 08 Oktober 2014 - 14:21

Wim En Karin :

Fijn om te horen dat alles goed is gegaan. Jullie gaan het daar ongelooflijk naar je zin krijgen en de kinderen zullen dol op jullie zijn, daarvan ben ik overtuigd.
    Heel veel liefs xxx

• 08 Oktober 2014 - 17:41

Mama Karin:

Geweldig wat jullie doen!!!
    Ik ben veranderd van een SUPER bezorgde moeder naar een SUPER trotse moeder!!!!
    Geniet samen van de komende 2 maanden!!! [ want dit is eenmalig ] !!!!
    Heel veel liefs XXXXXXX

• 14 Oktober 2014 - 16:50

Ingrid:

een goeie maar lange reis.... geniet van de tijd daar en ik kijk uit naar jullie volgende verslag.